Česká herní vývojářska studia se během pandemie dostala na vrchol

Více než rok zužuje Česko pandemie způsobená Covid-19. Zatímco někteří krachují, jiní zase zažívají nejlepší časy ve svém podnikání. Obyvatelé České republiky byli evakuováni do svého obydlí a odkázáni sami na sebe. Začali vyhledávat alternativní zdroje zábavy a nakupování potravin. Místem, kde se celá situace dala řešit nejsnáze, je bezpochyby internet, protože nákupy přes Dámejídlo.cz , Steam a AppStore a GooglePlay nikdo nezakázal.

 

Internetoví prodejci zábavy a potravin své obraty v mnoha případech až zdvojnásobili a lze tedy říct, že z koronavirové krize vyjdou jako vítězové.

 

 

Prodávají se i roky staré hry

 

Nyní se zaměříme na český herní průmysl. Mnozí z Vás ví, že v Česku je hned několik herních vývojářských studii, které jsou ve světě na špičce ve svém oboru několik let a do světa herní zábavy přispěla hned několika tituly, které ocenili hráči po celém světě. Zajímavé je, že hry z české dílny staré i několik let se během pandemie prodávaly téměř tak dobře, jako ,,housky na krámě‘‘. Jmenovitě se jedná o hry Arma 3 a DayZ od producenta Bohemia Interactive. Z hlediska počtu prodaných kopií se jednalo o nejsilnější rok vůbec.

 

 

Meziroční nárůst firmy SCS Software Prague byl 750 milionů korun. Jejich nejznámějším produktem je herní edice Euro Truck Simulator. Pavel Šebor, majitel společnosti, v rozhovoru pro magazín Forbes uvedl následující:

 

„Je mi skoro stydno to říct tak naplno, ale vítězové covidu-19 jsou Netflix a my. Netflix, protože nabírá diváky, a my, tím myslím celý herní byznys, protože lidé sedí doma a chtějí se nějak aktivně bavit. Hrát si. Takže nám se z hlediska prodejů dařilo celý loňský rok velmi dobře. Tak dramatický růst jsme nikdy předtím nezažili. Napřed nám v prodejích loni v lednu extrémně nastoupila Čína. Najednou byla čísla z čínského trhu absolutně rekordní, jaká jsme nikdy neviděli. A pak Čína pomalu ustupovala a najela Itálie a postupně zbytek Evropy, v březnu potom ve velkém i Amerika. Naše data celkem přesně odrážela karanténní opatření celého světa.“

 

 

Herní průmysl je v Česku větší než ten filmový

 

Herní průmysl v Česku je zhruba dvakrát větší než ten filmový a televizní dohromady. Podle všech dostupných informací se česká vývojářská studia za poslední rok 2020 blíží k ročnímu obratu přes 5 miliard korun. Kompletní výsledky více než stovky členů Asociace českých herních vývojářů sečte tato asociace na konci léta tohoto roku. Je třeba zmínit, že z obratu bude nutné odečíst provizi prodejcům a zohlednit nárazové slevové akce.

 

 

 

Pandemie se projevila všude

 

Ani herní průmysl se však neobešel bez komplikací a je třeba si uvědomit, že pandemie s sebou i v tomto odvětví přinesla skryté náklady. Vývoj her je složitý proces skládající se z několika různých oborů. Pro iRozhlas.cz šéf Asociace herních vývojářů Pavel Barák uvedl:

 

„Přestože je herní průmysl IT odvětví a dalo by se říct, že pro něj přechod na vzdálenou komunikaci není náročný, tak je nutné si uvědomit, že herní sektor spojuje velkou řadu odlišných pracovních profesí. Na jedné straně máme technologicky zdatné softwarové inženýry a programátory a na straně druhé vyloženě umělecky zaměřené lidi. Herní tvorba je týmová činnost. Komunikace není teď tak efektivní, a proto dochází k prodlevám.“

Publikováno: 19.10.2022, 20:17
WhatsApp a změna podmínek pro ochranu osobních údajů

19.10.2022, 20:17

WhatsApp a změna podmínek pro ochranu osobních údajů

Změna se týká především uživatelů mimo EU. Aktuální verze podmínek pro Evropu jednoduše neobsahuje možnost sdílení informací pro možnost cílení reklamy Facebookem, jelikož to ani nejde skrze legislativu v EU.

Načítám, prosím vydržte...
c

Nastavení souhlasu s personalizací

S vaším souhlasem můžeme níže uvedené informace užívat k dále uvedeným účelům nebo je sdílet s vybranými partnery. Pro jednotlivé účely (typy zpracování) můžete upravit své nastavení a svou volbu potvrdit tlačítkem „Uložit nastavení“:

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookies

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

Analytické soubory cookies

Počítají návštěvnost webu a sběrem anonymních statistik umožňují provozovateli lépe pochopit své návštěvníky a stránky tak neustále vylepšovat.

Marketingové soubory cookies

Shromažďují informace pro lepší přizpůsobení reklamy vašim zájmům, a to na těchto webových stránkách i mimo ně.

Nastavení souhlasu s personalizací

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem 'Upravit nastavení' a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.